\"محمدحسين عباس‌پور\" سازنده ضريح حضرت اباالفضل (ع) در خصوص ساخت اين ضريح به خبرنگار ميراث‌آريا(chtn) گفت: از ده سالگي با اين کار آشنا شدم و تاکنون که 62 سال دارم ضريح‌هاي بسياري براي اهل بيت و معصومين در نقاط مختلف دنيا ساخته‌ام.

عباس‌پور در پاسخ به اين پرسش که \"چه احساسي از انجام اين کار به شما دست مي‌دهد؟\" افزود: من افتخار مي‌کنم که از ميان تمام حرفه‌هاي دنيا شغلي را انتخاب کرده‌ام که به دليل بزرگي اين شخصيت‌ها، هنر دست من ارزش مي‌يابد و مردم آن را مي‌بوسند، اين حرفه اثرات معنوي بسياري در زندگي شخصي من داشته است به گونه‌ا‌ي که موفق شدم در اين فضاي معنوي خانواده‌ا‌ي مذهبي و موفق داشته باشم.

عباس‌پور اظهار داشت: ساخت ضريح جديد امام رضا(ع)، حضرت معصومه(ص)، حضرت زينب(ص)، حضرت رقيه(ص) و ... از افتخارات زندگي من است.

به گفته وي، افرادي که براي بازديد آمده‌اند چنان با شوق و اشک از دور به ساختن ضريح خيره مي‌شوند که گويا در فضاي واقعي بين‌الحرمين قرار دارند.

اين هنرمند اصفهاني ادامه داد: نوسازي و ساخت ضريح حضرت اباالفضل (ع) از چهار ماه پيش در فرهنگسراي بهمن شروع شده و سال آينده براي انتقال آماده مي‌شود.

عباس‌پور با اشاره به اينکه ‪5 تن نقره و 15 کيلوگرم طلا تنها بخشي از هزينه ساخت ضريح است تصريح کرد: اکنون سرپرست کار اساتيد است ‪و ۴۰‬سال پيش در سن ‪ ۱۹‬سالگي در ساخت ضريح اصلي حضرت ابوالفضل (ع) شرکت داشته است .

وي، پايه‌هايي که در ضريح جديد حضرت اباالفضل (ع) استفاده مي‌شود را از نوع استيل مقاوم خواند و اظهار داشت: پايه‌هاي ضريح قبلي از چوب بود که در اثر آب‌هاي تحت الارضي رودخانه فرات که وارد کربلا شده ، به مرور زمان از بين رفته بود، ولي ضريح جديد با مقاومتي که دارد ‪ ۵۰۰‬سال مي‌تواند پا بر جا بماند.

هنرمند سازنده ضريح حضرت اباالفضل (ع)، ساخت ضريح را در کارگاه و قرار دادن در معرض ديد عموم را اتفاقي نادر خواند و گفت: اغلب ساخت ضريح‌ها در مکان‌هايي مخفي و دور از ديد مردم ساخته مي‌شدند و مردم نمي‌توانستند شاهد اين اتفاق باشند.

يادآورمي‌شود؛ ساخت ضريح حضرت اباالفضل (ع)همزمان با برپايي نمايشگاه عطر سيب در فرهنگسراي بهمن تهران انجام مي‌شود و تا 22 دي‌ماه ادامه دارد. وجود هنرمنداني با شهرت جهاني در اصفهان موجب شده تا اين شهر به عنوان مجري ساخت ضريح مقدس انتخاب و اين افتخار را نصيب خود کند.114/

انتهای پیام/

کد خبر 1386102242